Skip to main content
Domovská stránka » Kariéra » PETER ALTOF: VO WAFLANDE DBÁME NA FILOZOFIU PRIATEĽSKÝCH VZŤAHOV
Kariéra

PETER ALTOF: VO WAFLANDE DBÁME NA FILOZOFIU PRIATEĽSKÝCH VZŤAHOV

Vystupujúci pod menom Expl0ited, patrí medzi najsledovanejších influencerov na slovensku. My sme sa s ním rozprávali ako so zamestnávateľom,o jeho projekte Wafland.

Ste na pozícii zamestnávateľa, aké pracovné prostredie je pre vašich zamestnancov ideálne?

Samozrejmosťou je to, že vo všeobecnosti ideálne prostredie pre zamestnancov je také, v ktorom sa cítia dobre. Prostredie, do ktorého sa radi vracajú. Prostredie, ktoré následne odporúčajú svojim kamarátom. Vo Waflande dbáme na filozofiu priateľských vzťahov, otvorenej komunikácie. Súčasťou firemnej kultúry sú, samozrejme, zamestnanecké benefity. Medzi tie patria napríklad Spotify a Netflix. Chápem, že pre mňa pracujú najmä mladí ľudia. Preto z toho dôvodu pracovné prostredie, benefity a ostatné prispôsobujem ich veku, či potrebám.

Riešite vo svojej firme otázky zodpovednosti a udržateľnosti firmy?

Samozrejme. Už samotná profesia youtubera ma naučila, že sa musím pozerať dopredu. Plánovať ďalšie kroky. Byť stále aktuálnym a relevantným hráčom na trhu. Toto isté aplikujem aj v rámci Waflandu. Pri Waflande je to o to komplikovanejšie, že už musím prihliadať aj na zamestnancov, obchodných partnerov. V každom prípade verím, že k tejto téme vo firme pristupujeme zodpovedne.

Vo Waflande dbáme na filozofiu priateľských vzťahov, otvorenej komunikácie

Akým spôsobom motivujete svojich zamestnancov? 

Ako som už spomenul, naši zamestnanci majú k dispozícii rôzne zamestnanecké benefity. Myslím si, že neexistuje jedno univerzum, ktoré bude motivovať každého zamestnanca. Každý zamestnanec je svojská osobnosť s inými potrebami. Jedného motivujú peniaze, iného výlet do aquaparku, niekoho zas možnosť kariérneho postupu. Z tohto dôvodu kladieme dôraz na poznanie ľudí, ktorí u nás pracujú. Myslím si, že v malej firme, akou Wafland je, si môžeme dovoliť individuálny prístup k motivácii zamestnanca.

Aká je vaša vízia do budúcnosti? Premýšľate nad expanziou svojej spoločnosti?

Dobrá otázka. (úsmev) Mojou víziou či snom je, aby Wafland vedel prinášať radosť hosťom na čo najviac miestach. Preto dlhodobo pracujeme na franchisingovom modeli. A ako iste viete, franchise nepozná hranice. Keďže Wafland je mladá firma, musíme byť trpezliví. Krok za krokom pracovať na tom, aby koncept, ktorý Wafland predstavuje, bol stále atraktívny pre hostí, a tým pádom atraktívny pre našich budúcich partnerov. Priznám sa, že v súčasnosti sme v rokovaniach s viacerými záujemcami. Pevne verím, že v blízkom čase oznámime svetu prvé výsledky.

Hlavnou témou vo firmách je generačný rozdiel medzi mileniálmi a generáciou Z. Týka sa to aj vašej spoločnosti? Pociťujete zmeny v prístupe k práci, či preferenciách pri nastupujúcej generácii Z?

Úprimne túto tému aktuálne riešiť nemusíme. Sme mladá firma. Ja som mladý zamestnávateľ, mám mladých zamestnancov. Vekový priemer zamestnancov vo Waflande je 20 rokov. V každom prípade, ak chceme ako firma rásť, budeme musieť naberať nových zamestnancov, a je možné, že táto otázka sa stane pre nás aktuálnou.

Next article