Silný a autentický employer branding je kľúčom nielen k prilákaniu nových kandidátov, ale aj k udržaniu tých súčasných. Zamestnanci, ktorí sa stotožňujú s hodnotami a misiou spoločnosti, sú často motivovanejší a lojálnejší.

Zuzana Adamcová
najvplyvnejšia HR líderka na SK LinkedIn v oblasti médií
Silný employer branding pôsobí ako magnet na talenty – priťahuje kvalifikovaných kandidátov a zároveň podporuje tých, ktorí najlepšie zapadnú do tímu. Jeho cieľom nie je len zvýšiť povedomie o značke zamestnávateľa, ale aj stať sa prvou voľbou pre ľudí, ktorí zvažujú kariérnu zmenu. Employer branding zároveň pomáha vytvárať prostredie, kde sa zamestnanci cítia hodnotní a motivovaní. Firemná kultúra TV JOJ stojí na troch pevných pilieroch: ľudskosti, rodinnej atmosfére a stabilite. TV JOJ má tieto hodnoty hlboko zakotvené v každodenných procesoch, čo sa odráža na pozitívnom pracovnom prostredí aj dlhodobej spokojnosti zamestnancov. Po desiatich rokoch v televízii môžem úprimne potvrdiť, že práve tieto hodnoty sú kľúčom k úspechu každej spoločnosti.

Jana Sliacka
autorka podcastu Očami HR, cvmango
Keď firma komunikuje hodnoty, ktoré ešte reálne nežije, môže tým u zamestnancov vyvolať sklamanie a skepticizmus. Predstavte si spoločnosť, ktorá hlása „otvorenosť a inovácie“ na billboardoch, no jej vnútorné procesy sú stále pomalé a byrokratické. Zamestnanci si tento rozdiel rýchlo všimnú a namiesto dôvery nastúpi frustrácia. Ako to zmeniť? Namiesto „idealizovaného obrazu“ je lepšie byť otvorený tomu, kde sa firma práve nachádza a zapojiť zamestnancov do tvorby samotného brandingu. Nech sami pomôžu definovať hodnoty, ktoré firma bude komunikovať navonok. Víziu a to, kam chce firma smerovať aj v rámci brandingu, môžete postupne zavádzať cez workshopy a konkrétne projekty. Ak angažujete zamestnancov do týchto zmien, budú môcť úprimne zdieľať, čo sa vo firme deje, a budovať brand, ktorému sami veria.

Marek Černák
Head of HR v OKTAGON MMA a HR manager roku 2024
Jak firemní kultura ovlivňuje angažovanost a employer branding? Zcela zásadně. Pokud máte správnou firemní kulturu, kde jsou lidé spokojeni a považují vás jako zaměstnavatele za vhodné místo pro práci, pak se tím automaticky zvyšuje angažovanost zaměstnanců. Záleží, jak se zaměstnanci pracujete, ale spokojený a motivovaný zaměstnanec se chce aktivně podílet na dění ve firmě a tím se zvyšuje jeho angažovanost. Ta následně může zasahovat do jakékoliv oblasti včetně employer brandingu. Pokud tedy budeme správně pracovat s firemní kulturou, podpoříme tím angažovanost a zároveň se nám bude lépe budovat employer branding.