Základom firemnej kultúry DHL, a to nielen na Slovensku, sú dve hodnoty: rešpekt a orientácia na výsledky, ktoré sa odrážajú v každodennom fungovaní spoločnosti. Pri dosahovaní cieľov nerobia žiadne kompromisy na úrovni rešpektu, či už voči zákazníkom, alebo zamestnancom.

Daniela Mišurová
Managing Director
Ako dlho vediete pobočku DHL na Slovensku a čo bolo a je pre vás najväčšou výzvou?
Pobočku DHL Express na Slovensku vediem od roku 2010, ale v tejto spoločnosti pôsobím už od roku 2000. Najväčšou výzvou bolo aj stále je zabezpečiť spokojnosť našich zákazníkov prostredníctvom vysokého štandardu našich služieb. Neustále musíme reagovať na technologické novinky, legislatívne zmeny a požiadavky trhu, čo si vyžaduje flexibilitu aj schopnosť prispôsobiť sa novým podmienkam. Medzi ďalšie výzvy patrí budovanie otvorenej a dôveryhodnej firemnej kultúry, ktorá podporuje diverzitu, tímovú spoluprácu a angažovanosť zamestnancov. Tieto výzvy sú pre mňa motiváciou na neustále zlepšovanie a rast našej spoločnosti.
Kladieme dôraz na otvorenú komunikáciu a vzájomný rešpekt medzi zamestnancami a vedením spoločnosti.
Čo odlišuje vašu logistickú firmu od konkurencie a akú pridanú hodnotu prinášate vašim zákazníkom?
Naša logistická firma sa od konkurencie odlišuje vysokou kvalitou služieb, ktorú neustále udržiavame a zlepšujeme. Sme orientovaní na potreby našich zákazníkov a snažíme sa o rýchlu a efektívnu reakciu na ich požiadavky. Naša ochota a snaha pomôcť našim zákazníkom rásť a dosahovať ich ciele je kľúčovým prvkom našich služieb. Taktiež ako jediná expresná spoločnosť na Slovensku máme priamy let do Bratislavy, čo nám umožnuje v porovnaní s konkurenciou poskytnúť našim zákazníkom naväčšie servisné okno.
Na aké hodnoty a princípy kladiete dôraz v rámci firemnej kultúry DHL?
Kladieme dôraz na otvorenú komunikáciu a vzájomný rešpekt medzi zamestnancami a vedením spoločnosti. Zamestnanci majú možnosť otvorene prejaviť svoje názory alebo nápady, či už na poradách svojich oddelení, alebo aj na pravidelných stretnutiach so mnou. Raz mesačne organizujem neformálne stretnutia pre zamestnancov, kde môžu buď osobnou, alebo onlinovou formou so mnou diskutovať o aktuálnom dianí v našej spoločnsti a kde je priestor na akékoľvek nápady a podnety.

Na aké hodnoty a princípy kladiete dôraz v rámci firemnej kultúry DHL?
Kladieme dôraz na otvorenú komunikáciu a vzájomný rešpekt medzi zamestnancami a vedením spoločnosti. Zamestnanci majú možnosť otvorene prejaviť svoje názory alebo nápady, či už na poradách svojich oddelení, alebo aj na pravidelných stretnutiach so mnou. Raz mesačne organizujem neformálne stretnutia pre zamestnancov, kde môžu buď osobnou, alebo onlinovou formou so mnou diskutovať o aktuálnom dianí v našej spoločnsti a kde je priestor na akékoľvek nápady a podnety.
Ako sa tieto hodnoty prejavujú v každodennej práci a ako podporujú diverzitu a inklúziu?
DHL je najmedzinárodnejšou spoločnosťou na svete, a preto je prirodzené, že diverzita a inklúzia sú jednou z našich silných stránok. Hodnoty, ktoré sú základom firemnej kultúry, sa prejavujú v našej každodennej práci a výrazne podporujú diverzitu a inklúziu. Naša diverzita z globálneho hľadiska nie je len o zastúpení rôznych národností, ale aj o rešpektovaní rôznych perspektív, kultúr, pohlaví, vekových skupín a ďalších charakteristík, ktoré obohacujú našu organizáciu. Tieto hodnoty okrem iného vedú aj k vytváraniu inkluzívneho pracovného prostredia, v ktorom každý zamestnanec, bez ohľadu na svoj vek, pôvod, pohlavie či iné osobné charakteristiky, má rovnaké príležitosti na uplatnenie. Sama vidím, že ak pracujete s diverzitným tímom, tak omnoho rýchlejšie a jednoduchšie sa vám riešia rôzne problémy a výzvy.
Akú úlohu zohráva vedenie spoločnosti pri budovaní inkluzívnej kultúry?
Vedenie spoločnosti zohráva kľúčovú úlohu pri budovaní inkluzívnej kultúry, pretože jeho správanie, rozhodnutia a hodnoty formujú základ pre to, ako sa inklúzia a diverzita prejavujú v organizácii. V tomto procese je dôležité, aby vedenie bolo vzorom a nielen jeho podporovateľom. Snahou vedenia našej spoločnosti je podporovať inkluzívnu kultúru tým, že zabezpečujeme, aby sa každý zamestnanec cítil hodnotný, podporovaný a že má rovnaké príležitosti ako každý iný na svoj rast.

V DHL sa na lokálnej úrovni snažíme o vytváranie prostredia, ktoré podporuje diverzitu, rovnaké príležitosti a otvorenú komunikáciu. V oblasti náboru nových zamestnancov a interného postupu podporujeme prístup, ktorý nezohľadňuje vek, pohlavie, etnický pôvod alebo iné osobné charakteristiky. Procesy výberu zamestnancov sú u nás spravodlivé, objektívne a všetci kandidáti majú rovnakú šancu na úspech.
Aké výzvy a príležitosti vidí DHL pri implementácii a udržiavaní diverzity a inklúzie na pracovisku, najmä v kontexte logistiky, kde je stále väčšinou zastúpené mužské pohlavie?
Hoci logistika historicky čelí výzvam spojeným s dominanciou mužov v tomto sektore, DHL sa aktívne zameriava na rozvoj inkluzívnej pracovnej kultúry a vyhľadáva príležitosti na zvýšenie diverzity vo všetkých oblastiach. Myslím si, že DHL na Slovensku môže byť príkladom, keďže my máme vo vedení 4 ženy zo 7-členného tímu vrcholového manažmentu. Ďalšou výzvou je podpora diverzity naprieč generáciami. Očakávania mladých zamestnancov sa líšia od tých, ktoré majú staršie generácie. Mladí zamestnanci si často cenia flexibilitu, moderné pracovné prostredie, inovatívne prístupy a vyvážený pomer medzi pracovným a osobným životom. Na druhej strane, starší zamestnanci môžu klásť dôraz na stabilitu, osvedčené pracovné metódy a tradičné hodnoty. Zjednotenie týchto rozdielnych očakávaní v rámci jedného pracovného prostredia môže byť výzvou, ale zároveň príležitosťou pre DHL na podporu intergeneračnej spolupráce a vzájomného učenia.
Aká je vaša vízia pre budúcnosť spoločnosti a aké sú vaše hlavné strategické ciele?
Naša vízia pre budúcnosť spoločnosti je jasne zameraná na rast a udržateľný rozvoj, pričom kľúčové faktory, ktoré budú poháňať tento rast, sú motivácia a angažovanosť zamestnancov, spokojnosť zákazníkov a inovácie v súlade s princípmi udržateľnosti.