Domovská stránka » Kariéra » DOPRAVNÝ PODNIK BRATISLAVA: FUNGUJE U NÁS TÍMOVÁ SPOLUPRÁCA
Kariéra

DOPRAVNÝ PODNIK BRATISLAVA: FUNGUJE U NÁS TÍMOVÁ SPOLUPRÁCA

Dopravný podnik Bratislava, a. s., zamestnáva množstvo ľudí na rôznych pracovných pozíciách a súčasne ponúka pracovné príležitosti aj pre nových záujemcov. My sme sa porozprávali s jedným z jej zamestnancov, Leošom Osvaldom (35), ktorý pracuje ako majster dielní DPB.

Ako ste v Dopravnom podniku Bratislava spokojný? Čo je vašou prácou a ako dlho už pre DPB pracujete?

Leoš Osvald

V marci to bude už desať rokov. V súčasnosti pracujem na pozícii majstra. Počas tých rokov som prešiel viacerými pozíciami, kedy som nadobudol najrôznejšie skúsenosti a vedomosti, ktoré pri svojej práci teraz využívam. Tie ma zároveň posúvali vyššie až na súčasnú pozíciu. Táto práca ma veľmi napĺňa, keďže stále prichádzam do kontaktu s niečím novým. Podnik inovuje vozový park, zdokonaľuje sa a určite tu nie je žiadna nuda. 

Čo ste vyštudovali? Bola vaša cesta do DPB priamočiara?

Skôr to bolo trochu náhodné. Vyštudoval som strednú školu s maturitou, odbor mechanik-elektrotechnik, zameranie automatizačná technika. Hľadal som si zamestnanie a vtedy ma oslovil môj kamarát, že v Dopravnom podniku Bratislava je voľné miesto. Tak som nastúpil, ale začínal som na úplne inej pozícii, než na akej pracujem dnes. Jednoducho som sa postupom času rôznymi pozíciami „predral“ až na majstra. Môžem potvrdiť, že šikovní zamestnanci sa v podniku nestratia a dobre odvedenú prácu vie podnik ohodnotiť aj kariérnym postupom. Sme tu dobrý kolektív, funguje tímová spolupráca, myslím, že sme všetci spokojní. Človek do práce chodí naozaj s radosťou. 

Koľ ko ľudí riadi taký majster? 

Momentálne riadim 15-tich kolegov. 

Môžem potvrdiť, že šikovní zamestnanci sa v podniku nestratia a dobre odvedenú prácu vie podnik ohodnotiť aj kariérnym postupom.

A z akého prostredia či škôl sú vaši kolegovia?

Viacerí z nich sú ešte zo staršej generácie, kedy sa za automechanikov či elektrikárov vyučili priamo v podniku. Určite by sme však rady našich kolegov potrebovali rozšíriť. Aj preto, že mnohí sú už v dôchodkovom veku… Je tu však aj veľa mladých, ktorí prichádzajú z odborných škôl. Zaučiť však dokážeme kohokoľvek, kto má chuť a odhodlanie. Mladí kolegovia majú väčší drajv najmä do elektroniky a tej je vo vozidlách čoraz viac. Po nástupe sa začína prevažne na denných zmenách, kedy nás je viac poruke a vieme aj poradiť či pomôcť. 

Ako vyzerá váš bežný pracovný deň? 

Po rannej porade preberám lístky porúch na vozidlách, ktoré je potrebné opraviť, a tie si prerozdelíme s kolegami. Zisťujem dôvod poruchy, dostupnosť či objednanie náhradného dielu a vozidlá, ktoré sú v záruke, riešim formou reklamácií. Samozrejme, kontrolujem vozidlá po oprave, ktoré sa už zaradili do premávky. 

Máte tu zaujímavé „mašinky“. Dokážete si aj pripojiť autobus na smartfón?

Na smartfón ešte úplne nie, ale riešime tu viacero moderných vecí, staráme sa technicky napríklad aj o platobné terminály, čiže nové označovače. A tých systémov je viac – od palubných počítačov až po klimatizácie. O to všetko sa treba postarať. 

Aké všetky pozície viete záujemcom ponúknuť?

Vieme ponúknuť naozaj široké spektrum pozícií, keďže práca na stovkách autobusov v nonstop prevádzke je dosť rôznorodá. Máme záujem o mechanikov, zámočníkov, karosárov, elektrikárov… Práca nie je vôbec stereotypná a my sami chceme najmä mladých kolegov naučiť čo najviac. 

Čo je podľa vás najväčšia výhoda práce v DPB?

Na to neexistuje jednoznačná odpoveď. Kolegovia oceňujú možnosť výberu pracovných podmienok – výber dennej či nočnej zmeny podľa toho, čo im viac vyhovuje, potom samozrejme celoživotné vzdelávanie, zvyšovanie kvalifikácie. Vývoj ide naozaj dopredu a to je pre mnohých zaujímavé, čochvíľa nám prídu desiatky autobusov novej generácie a staráme sa aj o elektrobusy. Podobné to je aj v dielňach trolejbusov a električiek. 

Ako vaši kolegovia vnímajú, že niektoré zmeny sú dvanásťhodinové? Sťažujú sa? 

Niektorí ich brali najprv s trochou neistoty. Potom však zistili, že im to nakoniec viac vyhovuje – vychádza im viac voľna, menej sa nacestujú do práce… Čiže pochvaľujú si ich, ale kto chce, tak máme stále aj klasické osemhodinové zmeny, platené nadčasy a z dôvodu fungovania systému prevádzky dielne fungujú aj v sobotu. 

Zájdete si po práci aj niekedy spoločne zašportovať či na pivo?

Jasné, máme teraz spoločný tím, keďže nás Dopravný podnik prihlásil do Biznis ligy, čiže na futbal na Pasienkoch. Stretávame sa dobrá partia od nás – autobusárov, električkárov, od „vrchárov“. Dali sme sa dokopy tí, čo máme radi futbal a teraz v sezóne takto hráme každý týždeň. Stretávame sa aj na ďalších spoločných akciách celého podniku, napríklad na bowlingu, a spoločne trávime príjemne čas po práci. 

Ďalší článok